هفته پیش کتاب چرای خود را پیدا کن رو خوندم. خیلی مدل کتاب هایی که دوست دارم نبود برای همین توصیه اش نمیکنم اما یه نکته خیلی جالب توی کتاب که دوست دارم در مورد اون بنویسم. کتاب بیشتری مدیریتی هست برای اینکه شرکت ها یا افراد بتونن "چرا" ی بودن خودشونو پیدا کنن و برای این کار روش هایی رو پیشنهاد میده. برای اینکه یه نفر "چرا"ی خودش رو بدونه کتاب توصیه میکنه که از یه دوست صمیمی کمک بگیرین و ازش بخواهین که توی یه جلسه که با هم میشینین نکاتی رو که براش میگین رو یادداشت کنه و بعد با صحبت متوجه بشین که چه چیزایی از نظر دیگران مهمتر هست. 


نکته جالب کتاب این بود که "چرا" ی یه نفر رو میشه با مرور گذشته اش و به هم وصل کردن خاطراتی که باعث برانگیخته شدن حس های فراموش نشدنی شدن پیدا کرد. من چون خاطرات زیاد نوشتم شاید چیزای بیشتری رو به یاد داشته باشم و برای همین وقتی این جملات رو میخوندم تمام خاطراتم از بچگی تا امروز برام مرور میشد و فکر میکردم که کجاها بوده که احساسم جوشیده و در ذهنم همیشه حک شده. شاید روش کتاب رو برای پیدا کردن "چرا" ی خودم استفاده نکردم و فکر میکنم که میدونم کی هستم و چی میخوام اما خیلی برام جالب بود که چقدر راحت میشه انسان ها رو با مرور احساساتشون شناخت. با وجود اینکه خودم رو آدم منطقی ای میدونم ولی میتونم بگم که باز بیشترین انرژی ام از احساساتم میاد و برای همین یه وقتایی حس هیچ کاری نیست اگرچه خسته نیستم و منطقی هم نیست و یه وقتایی چندبرابر روز های دیگه کار میکنم.


با این حال برای پیدا کردن "چرا" این میتونه روش خوبی باشه که آدم خاطراتی که توی ذهنش موندن رو مرور کنه و  ببینه که کجاها حس خوبی داشته و چرا اون حس رو داشته و چطور میتونه توی آینده بیشتر به اونا برسه و کجاها حس خوبی نداشته و از اونا دوری کنه. یه جورایی انگار احساسات آدم "خود" واقعی آدم رو شکل میدن.


توی گروه کتاب خوانی ای که بودیم در مورد مفهوم دایره طلایی هم صحبت شد. اینم یه مطلب دیگه در مورد توی کتاب های قبلی  همین نویسنده بود که برام جالب بود.


موضوع اینه که دایره شرکت هایی که دلیل بودنشون رو میدونن (Why) کم هستن و شرکت های  که میدونن چطوری خودشونو از بقیه متمایز کنن بیشتر (How) و شرکت هایی که چکار میکنن تقریبا همه شرکت ها رو شامل میشه (What).  اما این یک چارچوب برای انتقال پیام هم میتونه باشه. یعنی وقتی پیام از "چرا" ای صحبت میکنه  و دلایل اش رو میاره و چگونگی اش رو توضیح میده بسیار قابل درک تر و جذاب تر هست. 



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

سفید بام کرمانیان لرزه گیر Adrian برای تو آب و آینه هر چی که بخوای شاه دی ال | دانلود رایگان فیلم | دانلود سریال نمونه سوال امتحان سالیدورک